Belediyeler İçin Sıfır Atık Sistemi Kurulumu Aşamaları
Belediyeler İçin Sıfır Atık Uygulamasını Nasıl Yapabilirim?
-Sıfır Atık Ekibinin Oluşturulması
Bu kişiler belediye genelinde sıfır atık yönetim sisteminin kurulmasını, geliştirilmesini, iyileştirilmesini, etkin ve verimli bir şekilde uygulanmasını ve izlenmesini sağlar.
-Toplama Altyapısının Oluşturulması
Bu kapsamda ikili toplama sistemi kapsamında geri kazanılabilir atıklar için mavi, diğer atıklar için gri konteyner kullanılır. 1. sınıf atık getirme merkezleri kurulur, cam kumbaraları ve mobil atık getirme merkezleri yerleştirilir.
-Atık Toplama Faaliyetlerinin Yürütülmesi
Konutlar, iş yerleri ve AVM gibi yerlerden ikili toplama sistemi kapsamında atıkların toplanması, gerekli ekipmanın temini, Sokaklarda bulunun ekipmanların üzerine hangi atıkların atılabileceği ile ilgili yazı eklenmesi ve toplanan atıkların geri dönüşüm tesislerine aktarılması.
-Tesis İhtiyacı
Geri kazanılabilir atıkların düzenli depolama tesislerine gönderilmesi önlenir. Atık hiyerarşisine uygun olarak atıkların düzenli depolanması söz konusu ise atıklar düzenli depolanmadan önce mutlaka ön işlemden geçirilir.
Belediyeler İçin Sıfır Atık kutuları ve Ekipmanları
Belediye ve kamu binalarının ihtiyacı olan sıfır atık projesi çöp kutusu modellerine, sıfır atık geçici depolama atık konteynerlerine, kompost makinalarına ve mobil atık getirme merkezi modellerine ulaşmak için lütfen tıklayınız.
- 1
- 2
- 1
- 2